יום שבת, 15 בדצמבר 2012

סודות ה EDGERANK מתגלים 
*תרגום וסיכום של : כתבת המקור

תגידו, אי פעם תהיתם איך יכול להיות שכל אחד מאיתנו מקושר בפייסבוק לפחות ל 300 חברים ולעשרות דפים עסקיים ובפועל אנחנו מקבלים בפיד תכנים מאותם מקורות בכל פעם?
אז תדעו, יש "מישהו" מאחורה שקובע למה ניחשף, יש אלגוריתם בפייסבוק הנועד להציג לנו את פיסות התוכן הכי רלוונטיות לנו. עכשיו עולה השאלה הבאה, מה זאת אומרת הכי רלוונטי לנו?
עד כה ידענו שאותו אלגוריתם עושה שיקלול של שלושה משתנים:
1. פופלאריות - ככל שהפוסט צובר יותר תגובה ציון משתנה זה עולה.
2. קרבה - ככל שהאוהד מבקר ויוצר קישוריות רבה יותר עם דף המותג ציון משתנה זה עולה.
3. זמן - ככל שהזמן חולף ציון משתנה זה יורד.
כבעל דף עסקי, נרצה לקבל ציון גבוה בכל שלושת המשתנים מה שיגביר את סיכוי הופעת הפוסט בניוזפיד של האוהדים.

המחקר הנ"ל מעבה לנו את ההסתכלות על אותו אלגוריתם "חמקמק" ומעלה כמה נקודות נוספות:
1. תגובות משפיעות מעט יותר על הישארות הפוסט בניוזפיד של האוהדים לעומת שאר הפעולות (Like\Share).
2. משתנה נוסף התווסף לשיקלול ה EdgeRank , רמת הפידבק השלילי שמקבל הפוסט של המותג או דף המותג עצמו. ציון גבוה במשתנה זה כמובן פוגע בסיכוי החשיפה.
3. כאשר ניקח בממוצע את 10 הפוסטים הראשונים המופיעים בכל ניוזפיד, כמובן רובנו לא גוללים עד אחרוני הפוסטים אליהם אנו נחשפים ולכן חשיבות ה10 הראשונים הינה רבה. מתוך אותם 10 החלוקה הינה כזו:
א. 20% (2 פוסטים) הינם פוסטים ממומנים או סיפורים ממומנים.
ב. 80% הינם פוסטים אשר עברו "עריכה" על ידי EdgeRank , אילו תכנים?
- פוסטים מפרופילים אישיים (חברים).
- פוסטים מדפים עסקיים שאותם אנו אוהדים.
- עדכוני פעילות (Activity Updates)
הציצו בתמונה המצורפת, אנו רואים שיש העדפה גורפת באלגוריתם של פייסבוק (באותם 80% נותרים) לפרסום מהחברים מאשר פרסום מדפים עסקיים וזה גם הגיוני, כי יש הרבה יותר סיכוי שדפים עסקיים יצרו פידבק שלילי מאשר פוסטים של חברים (דבר הפוגע בניקוד הכללי בEdgeRank).
נתון נוסף ולא פחות חשוב שהתמונה המצורפת מספקת לנו, משתנה הFriend Activity - תחת משתנה זה נכללות פעולות כגון Engagement לפוסט של דף עסקי, זאת אומרת אם בעבר כאשר חבר שלי הגיב לפוסט של דף עסקי באיזושהי צורה (תגובה\לייק\שיתוף) החשיפה לאותה פעולה הייתה הרבה הרבה יותר גדולה והיה סיכוי לא מועט שאחשף לאותה פעולה ומכאן גם למותג החדש בפיד שלי. המסקנה שאנו מסיקים מזאת, שיצירת תוכן מניע לפעולה מצד מנהלי דפים עסקיים הינו חשוב, אך בעולם הנוכחי של EdgeRank הוא לא העיקר.
אותה הנעה לפעולה ורמת תגובתיות גבוהה תורמת לפוסט להישאר זמן רב יותר בפיד של האוהדים אך תרומתו ל Reach אצל החברים של האוהדים הינה מועטה.
4. הירידה בReach שכל מנהלי העמודים חווים בחודשים האחרונים נובעת מ:
א. הכנסת משתנה נוסף ל EdgeRank , פידבק שלילי.
ב. ירידה בחשיפה הויראלית של פעולות כגון Like\Comment\Share.
ג. פרסום ממומן לוקח 20% מהפיד.
5. כמובן כמנהלי עמודים עלינו לחפש את הAdded Value ולא רק איך אנחנו משפרים מדדים בדף הפייסבוק אלא איך ממנפים את אותה פעילות לערך סופי עבור בעל העסק (טלפונים\לידים\רוכשים וכו'..).


צוות NINJAMONKEY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה